Voor de generaties na ons
Duurzaamheid is uitgegroeid tot een belangrijk mondiaal thema, zowel in de politiek als voor consumenten. De klimaatcrisis is geen ver-van-mijn-bedshow meer, maar een realiteit die iedereen raakt. Als ondernemer houdt die vraag jou wellicht ook al bezig. Hoe kun je op een duurzame en maatschappelijk verantwoorde manier een positieve bijdrage leveren? Hoe sluit je aan op de beleving van de hedendaagse consument, die ook gevoelig is voor dit thema? Met energiebesparende maatregelen laat je op een verantwoorde, ondernemende manier zien dat je dit thema serieus neemt.
Ook de politiek speelt hierop in. Er zijn diverse stimuleringsregelingen voor energiezuinige initiatieven, die niet allemaal vrijblijvend zijn. Onder invloed van het klimaatakkoord van Parijs zijn ook de nationale regels aangescherpt, en de Energie Informatieplicht is daar een goed voorbeeld van. Deze verplichtingen kunnen sommige bedrijven misschien over de streep halen, en we zien steeds vaker een intrinsieke motivatie bij MKB-ondernemers om in hun bedrijfsvoering rekening te houden met de generaties die na ons komen.